woensdag 26 september 2007

Voorlaatste update!!!

Hier ben ik nog een keertje en het zal één van de laatste zijn. Maandag was het hier groot feest, einde van Festa Mercè 2007. Leen en ik zijn naar de castellers gaan kijken, da zijn die mensen die kastelen bouwen van mensen. Echt wel sjiek om te zien en ook ongelofelijk hoe hoog die kunnen bouwen!! (foto's volgen nog wel) 's Avonds was er het afsluitend vuurwerk. Nog nooit heb ik zo een vuurwerk gezien, FANTASTICO! Het duurde meer dan een half uur en ondertussen werd er muziek gedraaid met een stevige beat, nie zoals bij ons van die saaie klassieke muziek. Het vuurwerk zelf is echt onbeschrijfelijk: hartjesvormen, vuurwerk dat op en neer gaat, vuurwerk dat onploft en dan naar alle kanten schiet, vuurwerk dat uiteenspat en achteraf spatten die kleine stukjes nog eens uiteen, echt nie normaal.

Dinsdag is dan officieel men vakantieweekje ingegaan. Jammer genoeg met slecht weer. Ik ben dan nog maar eens voor een laatste keer naar het centrum gefietst om een beetje rond te neuzen ;-) Deze avond is Gianluca zen zusje aangekomen. Ze hebben hier met zen allen effe gezeten en zijn toen naar de Chinees geweest, dus ik heb nog es genoten van een zeer rustig avondje.

Vandaag scheen het zonneke weer dus ben ik nog es naar het strand geweest en ook morgen ga ik nog genieten van de laatste zonnestralen. En daarna wordt het hoogtijd dat ik men valiezen begin te pakken want vrijdag om 3u moet ik officieel uit het appartement.
Morgen gaat Gianluca nog een keer koken voor ons allemaal en sluiten we de avond af in Belchica. Vrijdagavond gaan we nog ne keer eten bij de Italiaan hier in de straat en dan is het echt wel over ...

De laatste week als iemand een berichtje stuurt of tegen me begint op msn gaat het enkel en alleen over men terugkomst. Ik probeer er zelf zo weinig mogelijk aan te denken en probeer nog ten volle te genieten van de dagen die me nog resten.
Toch zijn er enkele dingen die ik absoluut niet ga missen:
  • de saaie uren gewoon zitten zitten bij SCR
  • de metro en zijn lange wachttijden ’s nachts
  • de apu’s in de metro
  • het gemis van men vriendjes
  • het zelf koken, wassen, strijken, afwassen, … niet dat het zo’n last was maar ik ga het niet missen als mama dit alles weer doet.

Natuurlijk zijn er heel veel dingen die ik wel ga missen!

  • elk weekend zalig relaxen op het strand. Zelfs de apu’s met hun “aqua, cerveza, beer” ga ik missen
  • men ijsventer voor de deur
  • de tapas, paella, cava en sangria (want hier is em heel anders)
  • men appartementje en men knus kamertje maar vooral het alleen wonen en doen en laten waar ik zin in heb. Terug luisteren zal niet gemakkelijk zijn.
  • men Italiaantjes! Samen koken, samen eten, samen naar het strand, samen lachen, samen zingen, samen swingen … samen op de tafel springen, in de disco whoho! (voor de mensen die nie kunnen volgen, het komt uit een liedje van Samson en Gert)
  • LEEN!! De toffe momenten met u zal ik nooit vergeten! Ik ga u heel hard missen als ge daar in Antwerpen zit. MERCI voor deze toffe tijd en ik kom wel es af, te beginnen met deze maandag en dinsdag ;-)

nog 3 nachtjes in men Spaans beddeke

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi zussie,
Ik begin nu al bijna te bl�ten als ik uwe blog lees ...
Dat belooft voor zaterdag ...


Dikke knuffel en tot gauw
Winde